Het goede doel

Hospice “de Reiziger” is inmiddels een begrip in Barendrecht en omstreken. Sinds de opening in juli 2016 heeft de hospice zijn bestaansrecht ruimschoots bewezen. Bijna permanent wordt het maximaal aantal gasten met veel zorg en aandacht een bijna-thuis-huis geboden.

“De Reiziger” ligt in een relatief rustige omgeving en toch vlakbij het oude centrum van Barendrecht en het winkelcentrum van Carnisselande. Schoolkinderen lopen en fietsen er enkele keren per dag voorbij. Dus geen plek ergens achteraf; leven en sterven gaan hier op natuurlijke wijze hand in hand.

De hospice draait in hoge mate op vrijwilligers, maar voor het pand en de inrichting was veel geld nodig. Inmiddels is een groot deel van de aanloopkosten gedekt, maar voor de exploitatie zijn ook nog additionele middelen nodig, voordat de eerste subsidies beschikbaar zullen komen.

Rotary Club Barendrecht is – als initiatiefnemer voor dit hospice – een van de organisaties die zich tot doel heeft gesteld via acties daar geld voor bijeen te brengen. Daarom organiseert zij op 16 december a.s. voor de negende maal de Santa Run. We verwachten meer deelnemers dan ooit!

Zie ook www.hospicedereiziger.com.